Raytracing

Jedná se o vlastní 3D grafický engine, který je schopen vykreslovat libovolnou polygonální 3D scénu prakticky bez použití grafické karty (tedy úplně jinak, než to dělá naprostá většina dnešních her). Grafická karta je použita pouze k zobrazení výsledného obrázku, nikoliv k výpočtům. Veškeré zobrazování tedy obstarává můj program za pomocí realistické metody zobrazování zvané "sledování paprsku". Díky této metodě je možné zobrazit reálné stíny, odrazy, průhlednosti a další pokročilé vlastnosti materiálů...
Metoda sledování paprsku se využívá především v CAD nástrojích, pro rendering filmů apod. V tomto enginu jsem se zaměřil na real-time vykreslování, optimalizaci výkonu a paralelismus.

Program je napsán v C++, obsahuje základní menu se změnou řady nastavení a plnou podporu paralelizace. Celá aplikace včetně 2 testovacích scén je ke stažení zde.


Copyright © 2012-2017 by Zdeněk Hejl
Obsah těchto stránek nesmíte kopírovat bez souhlasu autora.